Otomotiv devinden radikal karar! Fabrikada yüzlerce çalışanın yerini robotlar aldı!

ABD merkezli otomotiv devi General Motors (GM), Detroit’te elektrikli araç üretiminin merkezi olan “Factory ZERO” fabrikasında büyük bir dönüşüme imza attı. Şirket, binden fazla işçinin görev yaptığı alanlarda insanlarla yan yana çalışabilen 50 adet “kobot” (iş birlikçi robot) devreye aldı. Yönetim bu adımın küresel pazarda kalıcı olmak için zorunlu olduğunu savunurken, işçi sendikaları istihdamın gasp edildiğini ileri sürüyor. YÖNETİMİN SAVUNMASI ‘PES’ DEDİRTTİ Crain’s Detroit Business’ın aktardığı bilgilere göre GM yönetimi, otomasyon hamlesinin işçilerin güvenlik ve ergonomi koşullarını iyileştirmek amacıyla yapıldığını iddia ediyor. GM sözcüsü Kevin Kelly, “Operasyonlarımıza ileri teknolojiler entegre etme stratejimizin bir parçası olarak üretim ağımızda kobotlar kuruyoruz. Amacımız,…

Dilovası’nda Adalet Nöbeti

Dilovası’nda parfüm ve kolonya imalathanesinde çıkan yangında yakınlarını kaybeden aileler, başlattıkları Adalet Nöbeti’nin ikinci haftasında kamu görevlilerinin yargılanması çağrısı yaptı. Aileler tahliyelerin durdurulmasını, etkin soruşturma yürütülmesini ve Meclis araştırma komisyonu kurulmasını istedi. Kocaeli’nin Dilovası ilçesinde yakınlarını kaybeden aileler, başlattıkları Adalet Nöbeti’nin ikinci haftasında kamuoyuna dayanışma çağrısı yaptı. Aileler, başta kendi kayıpları olmak üzere, iş cinayetlerinde, katliamlarda yitirilen tüm işçiler için adalet çağrısıyla başlatılan Adalet Nöbeti’nin ikinci haftası olduğunu belirterek, 7 ayı aşkın süredir devam eden mücadeleyi bir nöbet şekline getirmek zorunda kaldıklarını dile getirdi. Bu aşamada kamuoyuna ve halka çağrıda bulunmak için açıklama yapma mecburiyeti hissettiklerini ifade eden aileler, açıklamada…