Almanya’nın fuar çelişkisi

Almanya’nın Köln şehrinde gerçekleştirilen Uluslararası Bisküvi, Çikolata ve Şekerleme Fuarı (ISM 2023), geçtiğimiz hafta kapılarını ziyaretçilerine açtı. Türkiye, fuara İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’nin (İHBİR) milli katılım organizasyonunda 80 firmayla çıkarma yaptı. Alanında en önemli fuarlardan biri olan organizasyonda bu yıl Türkiye’ye en güzel yerlerden biri tahsis edildi. İHBİR Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Taycı, “Pandemi döneminde çok sayıda ülke bu fuarlara katılımı kesmişti. Türkiye o dönemde bu organizasyon ile bağını koparmadı ve 25 yıldır olduğu gibi katılımını sürdürdü. Almanlar da bir vefa örneği göstererek ilk defa yerimizi değiştirip en gözde alana Türkiye’nin standını koydu. Fuara giren herkes Türk ürünleriyle karşılaşıyor” dedi.

MÜŞTERİLERE ULAŞAMAZLAR

Türkiye’ye fuarda verilen bu özel önem, vizede gösterilmedi. Taycı, “Burada başka bir çelişki var. Fuara katılacak bazı firmaların üst düzey yöneticileri bile vize alamadı. Onca ayrıntılı dosyaya rağmen vize çıkmadı. Vize alanlar da havalimanında saatlerce kuyrukta bekleyerek, çeşitli sorulara muhatap kalarak ülkeye girebildi. Almanya’nın bu politikasını gözden geçirmesi gerekiyor. Zaten bizim en önemli pazarımız olan Afrika ve Ortadoğu ülkeleri de vize sorunu yüzünden buraya gelemiyor. Almanya eğer böyle devam edecekse biz hiç gelmeyelim. Yönümüzü başka ülkelerdeki fuarlara çevirelim. Bu ortamda müşterilere ulaşmamız zorlaşacak” diye konuştu.

Önceki yıllarda fuara daha çok bireysel katılımların olduğunu hatırlatan Taycı, “Eskiden Türkiye’nin pavilyonunda olmak dezavantaj sayılırdı. Yıllarca çalıştık. Üretim kalitemiz arttı. Organizasyon yeteneğimiz gelişti. Şimdi Türk pavilyonu her firma için bir avantaj olmaya başladı. Artık bir Amerikalı, bir Alman, bir Güney Koreli alıcı Türk firmalarına uğramadan geçmiyor. İlk durak oluyoruz. Ayrıca bu yıl fuara 20 firma ilk kez geldi. Onlar da ihracatın önemini bu fuarlarda görüp rekabetçi olmayı, ürün satmayı öğrenip dönüyorlar. Böylece ihracat gücümüz artıyor” ifadelerini kullandı.

‘İSTANBUL’U BÜYÜTECEĞİZ’

Almanların tavrından dolayı son yıllarda Dubai ve İstanbul fuarlarına olan ilginin arttığını söyleyen İHBİR Başkanı Kazım Taycı, şunları söyledi: “Bu yıl tüm gıda sektörleri olarak desteğimizi WorldFood İstanbul Fuarı’na verip, fuarı Türkiye’nin bir Anuga’sı, bir SIAL’i gibi markalaştırmak istiyoruz. WorldFood İstanbul fuarımız parlayan bir yıldız olacak. WorldFood İstanbul Fuarı’nda 26 bin metrekarelik firma oturum alanı satıldı. Fuar ziyaretçileri arasında ağırlıklı olarak Avrupa, Kanada, Amerika Birleşik Devletleri ve Güney Amerika ülkelerinden gelenler var. Hedefimiz, Eylül ayına kadar bunu yaklaşık 40 bin metrekareye kadar çıkarmak ve devasa bir gıda fuarı haline getirmek. Önümüzdeki dört yılda “Türkiye Gıda Platformu” işbirliğiyle düzenlenen bu fuar, Avrasya’nın en büyük gıda fuarlarından biri olacak.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir