En fazla ölümcül kazaya karışan marka Tesla oldu

ABD Federal Verileri: Tesla Araçları En Güvenli Değil

Elon Musk’un Tesla’nın araçlarını “yollardaki en güvenli otomobiller” olarak lanse etmeye çalışsa da, ABD federal verileri üzerinde yapılan yeni bir analiz, tam tersini gösteriyor. Hatta Musk’ın şirketi, tüm otomobil markaları arasında ölümcül kazalara karışma oranı en yüksek olanı bile olabilir.

Otomotiv arama motoru iSeeCars tarafından yapılan analize göre, ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’nin Ölüm Analizi Raporlama Sistemi’nden alınan verilere dayanarak Tesla’nın “marka bazında en yüksek ölümcül kaza oranına sahip olduğu, onu Kia, Buick, Dodge ve Hyundai’nin takip ettiği” iddia ediliyor.

Raporda ayrıca, “Model sıralamalarında olduğu gibi, bu yüksek ölümcül kaza oranlarının araç tasarımından çok sürücü davranışını yansıtması mümkün” deniliyor. Yani Tesla’nın ölümcül kazalara karışma sebebinin araçlar değil, sürücüler olabileceği belirtiliyor. Başka bir deyişle, Tesla sürücüleri kaza yapmaya daha eğilimli olabilir.

iSeeCars Yönetici Analisti Karl Brauer, “Yolcu güvenliğine en büyük katkı, bir kazadan kaçınmaktır ve kazadan kaçınmadaki en büyük etken sürücü davranışıdır” diyor ve ekliyor: “Yasal veya ihtiyatlı bir hızda seyahat eden, uyuşturucu veya alkol etkisi altında olmayan, odaklanmış, dikkatli bir sürücü, kullandığı araç ne olursa olsun güvenli bir şekilde varma olasılığı en yüksek olan kişidir.

Karmaşık Sonuçlar

Tesla araçlarının güvenliği konusundaki araştırmalar giderek artarken, tutarlı bir sonuca varılamıyor. Örneğin, araç geçmişi bilgisi kaynağı EpicVIN‘in Ağustos ayında yayınladığı bir raporda, tüm otomobil markaları arasında Tesla sürücülerinin ölümcül yaralanma riskinin en düşük olduğu iddia ediliyor. Eğer her iki rapor da doğruysa, bu Tesla sürücülerinin ölümcül kazalara karışma olasılığının en yüksek, ancak bu kazalarda ölme olasılığının en düşük olduğunu gösterir. iSeeCars’a benzer şekilde, EpicVIN’in raporu da NHTSA’nın FARS verilerini kullanmıştı.

Tesla’nın otonom sürüş yazılımları uzun zamandır bir güvenlik endişesi olarak görülüyor. NHTSA’nın 2022 yılında yayımladığı bir raporda, önceki on iki ayda Tesla araçlarının, sürücü destek sistemlerini içeren otomobil kazalarının yaklaşık %70’inden sorumlu olduğu belirtilmiştir. Tesla’nın sürücü destek sistemi olan Autopilot, kazalarda rol oynayabileceği düşüncesiyle yetkililerce sık sık eleştirilmektedir. Hatta NHTSA, geçen Nisan ayında Tesla’nın Autopilot işlevinin yüzlerce kazayla ilişkilendirilebilecek “kritik bir güvenlik açığı olduğu iddia edilen” başka bir rapor yayınlamıştır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir