Şirketlerin kar tahminleri düştü: Faturasını yolcuya kesecekler

IATA, 2025 Küresel Havacılık Kar Tahminlerini Düşürdü

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), küresel havacılık sektörü için 2025 yılı kar tahminini aşağı çekti. Ticaret gerilimleri, azalan tüketici güveni ve uçak teslimat gecikmeleri gibi faktörler nedeniyle tahmin revize edildi.

IATA, havayolu şirketlerinin bu yıl toplamda 36 milyar dolar net kar elde etmesini bekliyor. Bu rakam, geçmiş tahminin hafif altında olmasına rağmen, sektör karlılığının artacağı öngörülüyor. Geçen yılki 32,4 milyar dolardan daha yüksek bir kar beklentisi var. Düşen petrol fiyatları ve artan yolcu sayıları, bu artışta etkili oldu.

Yeni tahminler, IATA’nın Hindistan’da düzenlenen yıllık toplantısında duyuruldu ve 300’den fazla üye havayolunun katılımıyla gerçekleşti.

Yolcu Sayısı Rekor Kırdı, Ancak Kar Marjları Düşük

Gerçekleşen rekor yolcu taşımacılığı ve düşen yakıt maliyetlerine rağmen, sektördeki kar marjı sadece 7,20 dolar. IATA Genel Direktörü Willie Walsh, bu seviyenin sektörü gelecekteki ekonomik şoklara karşı kırılgan hale getirdiğini belirtti.

1 Trilyon Dolarlık Gelir Hedefi Erteledi

İstihdamın güçlü seyri ve enflasyonun yavaşlaması, toplam gelirlerde artışı destekleyecek. Ancak IATA, sektörel gelir beklentisini azaltarak 979 milyar dolara çekti. Bu durum, yüksek gümrük tarifeleri ve ticaret politikalarının tüketici harcamalarını etkilemesiyle ilişkilendiriliyor.

Uçak Teslimatları Büyümeyi Geciktirdi

Uçak teslimatlarındaki gecikmeler, seyahat talebine yanıt vermede zorluk çıkarırken, havayollarını eski uçakları kullanmaya zorladı. Bu durum operasyonel maliyetleri artırdı ve endüstri için büyük bir hayal kırıklığı yarattı.

Giderler Artacak, Fatura Yolcuya Kesilecek

IATA, sektörün 2025’te toplam giderlerinin artarak 913 milyar dolara ulaşacağını belirtti. Bu artış, önceki tahminlerden daha düşük olsa da, sektörün gelecekteki ek maliyetleri tüketicilere yansıtabileceği uyarısında bulunuyor.

Kargo gelirlerinin, küresel ekonomik büyümenin yavaşlaması ve korumacı ticaret politikalarının etkisiyle 2025’te düşmesi bekleniyor. Bu durum, sektörün önünde ek zorluklar teşkil edebilir.

Related Posts

Bu ülkelerde Euro geçmiyor: İşte nedeni

Avrupa Birliği’nin resmi para birimi olmasına rağmen, bazı üye ülkeler hala euroyu kullanmıyor. Kimi Peki, bu ülkeler neden ortak para birimine geçmiyor?

Otoyol ücretleri her yıl otomatik artacak

Otoyol ücretleri her yıl otomatik artacak

Bayram öncesi sevindiren haber: Akaryakıta indirim geldi

Brent petrol ve kur hareketleri nedeni ile zam endileşesinin yaşandığı akaryakıt fiyatlarından sevindiren haber geldi. Kurban Bayramı tatili öncesi indirim haberi geldi. Otogazın litre fiyatında gece yarısından itibaren indirim gelmesi bekleniyor …

Dolar ve Euro bugün ne kadar oldu? 4 Haziran 2025 Çarşamba döviz fiyatları

4 Haziran 2025 Çarşamba günü dolar ve Euro’nun güncel fiyatları belli oldu. Peki, dolar bugün ne kadar? Euro kaç TL? İşte güncel döviz kurları…

Toyota’dan 26 milyar dolarlık özelleştirme hamlesi

Japon otomotiv devi Toyota, forklift ve batarya üreticisi Toyota Industries’i 26 milyar dolara özelleştirecek. Sürpriz fiyatla gelen anlaşma, Toyoda Ailesi’nin şirket üzerindeki etkisini güçlendirirken, grup içinde kapsamlı bir yeniden yapılanmanın da kapısını aralıyor.

Mayıs ayında en çok satılan otomobil açıklandı: Zirve İtalyan devinin

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD), 2025 yılının Ocak-Mayıs dönemine ait otomotiv satış rakamlarını paylaştı. Bu verilerle birlikte Mayıs ayında Türkiye’de en çok satan otomotiv markaları da netleşti. Toplamda 107 bin 730 adet aracın …